W najbliższym czasie resort rolnictwa zamierza promować polskie świeże owoce m.in. jabłka na zbliżających się targach SIAL w Toronto, podczas Polish Food Festiwal w Singapurze, na targach Seoul Food & Hotel w Seulu, targach Fancy Food Show w Nowym Jorku, targach Food and Drink w Dublinie oraz wystawie Astana EXPO 2017 Kazachstanie.

Program Działań Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na lata 2015-2019 zakłada promowanie polskiej żywności na europejskich i światowych rynkach zbytu oraz stworzenie warunków instytucjonalnych promocji, w celu zwiększenia konkurencyjności rolnictwa i gospodarki żywnościowej.

Dlatego też w resorcie rolnictwa opracowano strategię promocji żywności, która opiera się na idei spójnej, dynamicznej i ukierunkowanej polityki promocji produktów żywnościowych, dostosowanej do potrzeb sektora rolno - spożywczego.

Jak podkreśla MRiRW, strategia promocji żywności jest jednym z kluczowych działań w obszarze Ekspansja zagraniczna „Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”, Produkt Polski.

Jednym z elementów promocji żywności z wyprodukowanej w oparciu o produktu pochodzące zagród polskich rolników jest wprowadzenie nowych regulacji dotyczących dobrowolnego znakowania środków spożywczych informacją „Produkt polski” wraz z określeniem wzoru znaku zawierającego tę informację.

Regulacje te dadzą możliwość producentom podawania w oznakowaniu środków spożywczych informacji dotyczących krajowego pochodzenia wytwarzanego środka spożywczego w odniesieniu nie tylko do miejsca wyprodukowania, ale również w odniesieniu do użytych surowców

Imprezy wystawienniczo-targowe stanowią też bardzo dobrą okazję do popularyzacji polskich produktów rolno-spożywczych, w szczególności polskich owoców i warzyw wśród odwiedzających targi importerów, hurtowników czy konsumentów.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podejmuje działania promujące krajowe produkty wysokiej jakości, w tym świeże owoce, przetwory owocowo-warzywne oraz mrożone owoce i warzywa podczas imprez wystawienniczo-targowych za granicą. Na stoiskach informacyjno-promocyjnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentowano polskie świeże jabłka, borówki amerykańskie, świeże pomidory i pieczarki, przetwory owocowo-warzywne takie jak: ogórki konserwowe i kwaszone, pieczarki marynowane, sałatki warzywne, powidła śliwkowe, dżemy owocowe, konfitury wiśniowe, malinowe, truskawkowe, soki jabłkowe tłoczone, soki gruszkowe oraz soki wieloowocowe.

W najbliższym czasie resort rolnictwa zamierza promować polskie świeże owoce m.in. jabłka na zbliżających się targach SIAL w Toronto, podczas Polish Food Festiwal w Singapurze, na targach Seoul Food & Hotel w Seulu, targach Fancy Food Show w Nowym Jorku, targach Food and Drink w Dublinie oraz wystawie Astana EXPO 2017 Kazachstanie.

MRiRW/Maks Weber/fot. pixabay.com

Ekoterroryzm coraz częściej pojawia się w debacie publicznej. Wywiad ze Szczepanem Wojcikiem

Prezes Instytutu Gospodarki Rolnej udzielił wywiadu dla portalu wmeritum.pl na temat zjawiska ekoterroryzmu, które rozprzestrzenia się na poszczególne gałęzie gospodarki, głównie na rolnictwo.

Więcej...
133 mln euro na promocje produktów rolnych

Komisja Europejska w Rocznym Programie Prac na 2017 rok przeznaczy 133 mln euro na programy informacyjne i promocyjne...

Więcej...
Dlaczego Polska nie zdobywa rynku mleczarskiego w Azji – Analiza błędów

Podczas IV Forum Spółdzielczości Mleczarskiej mówiono dużo o możliwościach rynkowych...

Więcej...
Dyrektor IGR w Polskim Radiu 24 o sytuacji polskiego rolnictwa

Na antenie Polskiego Radia 24 o sytuacji w polskim rolnictwie oraz rywalizacji...

Więcej...

   

Kontakt z Instytutem

Zapraszamy do współpracy. DOŚWIADCZENIE, które poprowadzi Cię na każdym kroku.

 

+48 (22) 299 70 35

biuro@instytutrolny.pl

22
2016 © Instytut Gospodarki Rolnej