W najbliższym czasie resort rolnictwa zamierza promować polskie świeże owoce m.in. jabłka na zbliżających się targach SIAL w Toronto, podczas Polish Food Festiwal w Singapurze, na targach Seoul Food & Hotel w Seulu, targach Fancy Food Show w Nowym Jorku, targach Food and Drink w Dublinie oraz wystawie Astana EXPO 2017 Kazachstanie.

Program Działań Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na lata 2015-2019 zakłada promowanie polskiej żywności na europejskich i światowych rynkach zbytu oraz stworzenie warunków instytucjonalnych promocji, w celu zwiększenia konkurencyjności rolnictwa i gospodarki żywnościowej.

Dlatego też w resorcie rolnictwa opracowano strategię promocji żywności, która opiera się na idei spójnej, dynamicznej i ukierunkowanej polityki promocji produktów żywnościowych, dostosowanej do potrzeb sektora rolno - spożywczego.

Jak podkreśla MRiRW, strategia promocji żywności jest jednym z kluczowych działań w obszarze Ekspansja zagraniczna „Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju”, Produkt Polski.

Jednym z elementów promocji żywności z wyprodukowanej w oparciu o produktu pochodzące zagród polskich rolników jest wprowadzenie nowych regulacji dotyczących dobrowolnego znakowania środków spożywczych informacją „Produkt polski” wraz z określeniem wzoru znaku zawierającego tę informację.

Regulacje te dadzą możliwość producentom podawania w oznakowaniu środków spożywczych informacji dotyczących krajowego pochodzenia wytwarzanego środka spożywczego w odniesieniu nie tylko do miejsca wyprodukowania, ale również w odniesieniu do użytych surowców

Imprezy wystawienniczo-targowe stanowią też bardzo dobrą okazję do popularyzacji polskich produktów rolno-spożywczych, w szczególności polskich owoców i warzyw wśród odwiedzających targi importerów, hurtowników czy konsumentów.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podejmuje działania promujące krajowe produkty wysokiej jakości, w tym świeże owoce, przetwory owocowo-warzywne oraz mrożone owoce i warzywa podczas imprez wystawienniczo-targowych za granicą. Na stoiskach informacyjno-promocyjnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentowano polskie świeże jabłka, borówki amerykańskie, świeże pomidory i pieczarki, przetwory owocowo-warzywne takie jak: ogórki konserwowe i kwaszone, pieczarki marynowane, sałatki warzywne, powidła śliwkowe, dżemy owocowe, konfitury wiśniowe, malinowe, truskawkowe, soki jabłkowe tłoczone, soki gruszkowe oraz soki wieloowocowe.

W najbliższym czasie resort rolnictwa zamierza promować polskie świeże owoce m.in. jabłka na zbliżających się targach SIAL w Toronto, podczas Polish Food Festiwal w Singapurze, na targach Seoul Food & Hotel w Seulu, targach Fancy Food Show w Nowym Jorku, targach Food and Drink w Dublinie oraz wystawie Astana EXPO 2017 Kazachstanie.

MRiRW/Maks Weber/fot. pixabay.com

Ekoterroryzm coraz częściej pojawia się w debacie publicznej. Wywiad ze Szczepanem Wojcikiem

Prezes Instytutu Gospodarki Rolnej udzielił wywiadu dla portalu wmeritum.pl na temat zjawiska ekoterroryzmu, które...

Więcej...
133 mln euro na promocje produktów rolnych

Komisja Europejska w Rocznym Programie Prac na 2017 rok przeznaczy 133 mln euro na programy informacyjne i promocyjne...

Więcej...
Dlaczego Polska nie zdobywa rynku mleczarskiego w Azji – Analiza błędów

Podczas IV Forum Spółdzielczości Mleczarskiej mówiono dużo o możliwościach rynkowych...

Więcej...
Dyrektor IGR w Polskim Radiu 24 o sytuacji polskiego rolnictwa

Na antenie Polskiego Radia 24 o sytuacji w polskim rolnictwie oraz rywalizacji...

Więcej...

   

Kontakt z Instytutem

Zapraszamy do współpracy. DOŚWIADCZENIE, które poprowadzi Cię na każdym kroku.

 

+48 (22) 299 70 35

biuro@instytutrolny.pl

2016 © Instytut Gospodarki Rolnej