

Inwestycje, Gospodarka, Polityka
16-01-2025
Już 30 stycznia 2025 roku odbędzie się publiczne wysłuchanie w sprawie tzw. ustawy łańcuchowej
Zbliża się wysłuchanie publiczne dotyczące obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zwierząt oraz zmianie niektórych innych ustaw (druk nr 700), znanej szerzej jako tzw. ustawa łańcuchowa.
To wydarzenie odbędzie się już 30 stycznia 2025 roku i wzbudza ogromne zainteresowanie zarówno wśród organizacji prozwierzęcych, jak i właścicieli zwierząt, rolników oraz opinii publicznej.
Zgłoszenie udziału w tym wydarzeniu jest jednak ściśle regulowane.
Termin na zgłaszanie uczestnictwa upływa 20 stycznia 2025 roku. Osoby zainteresowane udziałem muszą do tego dnia przesłać swoje zgłoszenie tradycyjną pocztą lub dostarczyć je osobiście do biura podawczego.
Ustawa łańcuchowa budzi wiele kontrowersji – dotyczy bowiem kluczowych zmian w przepisach o ochronie zwierząt, które mogą mieć znaczący wpływ na życie zarówno zwierząt, jak i ludzi. Z tego powodu wysłuchanie publiczne zapowiada się jako gorąca debata, pełna różnych punktów widzenia.
Aby ułatwić proces zgłoszenia, poniżej załączamy szczegółową instrukcję oraz niezbędne druki. Zachęcamy do działania już teraz – nie przegap szansy na wyrażenie swojej opinii!
tzw. ustawy łańcuchowej
data: 30 stycznia 2025 r.
godzina rozpoczęcia: 10.00.
termin zgłaszania udziału: 20 stycznia 2025 r.
Prawo wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym ma każda osoba fizyczna, która zgłosi do Marszałka Sejmu zainteresowanie pracami nad projektem ustawy.
Odpowiedni formularz zgłoszeniowy należy wypełnić czytelnie, drukowanymi literami. Wypełnić go można zarówno na komputerze (format RTF) i następnie wydrukować albo wydrukować i wypełnić odręcznie (format PDF).
Obowiązkowe jest wypełnienie części A oraz części F.
W części A należy wskazać swoje imię i nazwisko oraz adres (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, numer domu, numer lokalu oraz adres e-mail). Dane te jednak, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych, nie będą udostępniane w Systemie Informacyjnym Sejmu.
Nieuzupełnienie pól zawierających adres stanowi podstawę do odrzucenia zgłoszenia.
W części A należ również określić, czy występuje się w ramach zawodowej działalności lobbingowej - należy zaznaczyć właściwy kwadrat (np. krzyżykiem).
W części F podpisuje się osoba składająca zgłoszenie, czyli osoba fizyczna wymieniona w części A. Brak podpisu w części F stanowi podstawę do odrzucenia zgłoszenia.
Wypełniony formularz należy:
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
O zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego
Kancelaria Sejmu
Biuro Prawne
Wydział Podawczy
Aleja na Skarpie 16
Warszawa
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia w Wydziale Podawczym Kancelarii Sejmu
Dopuszczenie do wzięcia udziału w wystąpieniu publicznym należy zweryfikować na opublikowanej na stronie internetowej Sejmu liście osób zgłoszonych do udziału w wysłuchaniu
publicznym w Sejmie.
https://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/agent.xsp?symbol=LISTA_ZGLOSZ&NrKadencji=10&NrDru ku=700
Jeśli na danej liście odnajdziemy swoje nazwisko, oznacza to, że nasz wniosek został zarejestrowany, a my jesteśmy dopuszczeni do udziału w wysłuchaniu.
Kancelaria Sejmu nie wzywa do uzupełnienia braków formalnych, w związku z czym, jeśli w ciągu 3 dni od przewidywanej daty wpływu oryginału wniosku nie odnajdujemy się na liście osób dopuszczonych, a nie minął jeszcze termin zgłaszania wniosków, należy skontaktować się z Zespołem ds. Zawodowej Działalności Lobbingowej celem wyjaśnienia braków formalnych.
Czas trwania wystąpienia osoby uczestniczącej w wysłuchaniu publicznym:
Czas przydzielany w trakcie wysłuchania zależy od decyzji przewodniczącej Komisji, a także od ilości osób zgłoszonych do wzięcia udziału w wysłuchaniu. W przypadku dużej ilości zgłoszeń są to średnio 2 minuty na wystąpienie.
Osoba zabierająca głos może uczynić to tylko raz, jednak czas jej wypowiedzi decyzją
przewodniczącej Komisji może zostać przedłużony.
Tekst niewygłoszony na posiedzeniu:
Jeżeli nie uda Wam się zabrać głosu istnieje możliwość dodania do protokołu tekstu niewygłoszonego na posiedzeniu tj. wystąpienia zawierającego propozycje zmian legislacyjnych można złożyć na piśmie – do protokołu.
Osoby, które chcą skorzystać z tej możliwości, proszone są o przekazanie tekstu w formie
elektronicznej w formacie doc lub pdf.
Teksty te będą oznakowane w sposób umożliwiający ich odróżnienie od tekstów wygłoszonych i zostaną udostępnione w Systemie Informacyjnym Sejmu.
Więcej informacji: Instytut Gospodarki Rolnej tel: ☎ +48 535 526 626