Drogi użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Instytut Gospodarki Rolnej z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/119, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Instytut Gospodarki Rolnej i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług instytutu, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"

Zła prognoza dla rynku piwa, spada liczba konsumentów w Polsce

Instytut Gospodarki Rolnej | 26 grudnia 2017

Jak przekonuje prezes Carlsberg Polska, rok 2018 może przynieść spadek produkcji piwa. Wszystko za sprawą zmniejszającej się liczby konsumentów tegoż trunku nad Wisłą. W przeciągu ostatnich dziewięciu miesięcy rynek piwa w Polsce spadł aż o 3,5 proc. pod względem wielkości obrotów.

Jak wynika z prognoz, rok 2018 nie będzie dobrym rokiem dla producentów piwa w naszym kraju. Zdaniem Tomasza Bławata, prezesa Carlsberg Polska tegoroczny sezon przyniesie nawet trzyprocentowy spadek. Jak przekonuje Bławat, za taki stan rzeczy odpowiadać może duża liczba konkurencyjnych firm na rodzimym rynku, a także czynnik demograficzny.

 „Dane wskazują, że liczba konsumentów będzie zmniejszała się, co może mieć negatywny wpływ na kategorię piwa” – mówi prezes Carlsberg Polska i dodaje, że sytuacja może chwilowo ulec poprawie latem 2018 roku, a to ze względu na odbywające się w tym czasie Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji.

Zdaniem Bławata, impreza sportowa tego formatu to doskonała okazja nie tylko do kibicowania ale także do podniesienia sprzedaży: „Polska drużyna zakwalifikowała się do mistrzostw i przed nami wiele okazji do kibicowania, co może pomóc kategorii” – stwierdza prezes Carlsberg Polska.

Wyraźnie zaznacza się również pewien trend jeśli chodzi o produkcję piwa. Znacznie lepiej na rynku radzą sobie piwa jakościowe w porównaniu z piwami mainstreamowymi, których sprzedaż w zeszłym roku spadla łącznie o ponad 10%. Ów trend jak przekonuje prezes Carlsberg Polska wiąże się przede wszystkim ze wzrostem poziomu wiedzy przeciętnego konsumenta na temat piwa. Od przyszłego roku spada również akcyza na piwa z małych lokalnych browarów.

Zdaniem Bławata, zła sytuacja utrzymuje się od sezonu letniego 2017: „Tegoroczny sezon letni był słaby dla branży – zimny, z deszczową pogodą. Bardzo słaby był maj, czerwiec i lipiec - dlatego też zmieniły się szacunki co do zachowania rynku w całym 2017 roku.”

Carlsberg Polska to trzeci z największych producentów piwa w naszym kraju, jego udział w polskim rynku piwowarskim szacuje się na poziomie około 20%. Na pierwszym miejscu plasuje się z kolei Kompania Piwowarska (japońska grupa Asahi), a na drugim Grupa Żywiec (grupa Heineken). 

Carlsberg jako jeden z największych graczy na polskim rynku zatrudnia ponad 1300 pracowników w kilku browarach rozlokowanych w różnych zakątkach Polski: w Browarze Okocim w Brzesku, Browarze Bosman w Szczecinie a także browarze Kasztelan w Sierpcu. Producent oferuje swoim konsumentom piwa powszechnie znane w naszym kraju. Wśród marek znajdują się: Carlsbeg, Kasztelan, Okocim, Piast, Harnaś czy Somersby. Od 2015 Carlsberg zajmuje się także dystrybucją do Polski piwa Guinness.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiego przedsiębiorstwa piwowarskiego - Carlsberg Group, które działa na terenie 50 państw zatrudniając łącznie ponad 40 tysięcy osób. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Kopenhadze. Spółka w Polsce powstała w 2001 roku.

Zobacz też:

Szakal złocisty - nowe zagrożenie dla rolników we Francji

Myśliwi z departamentu Haute-Savoie, leżącego przy granicy ze Szwajcarią opublikowali zdjęcie szakala złocistego, przemykającego tuż przed obiektywem aparatu-pułapki. To kolejny po wilkach gatunek, który stanowi zagrożenie dla zwierząt hodowlanych we Francji.

Prezes IGR: Morawiecki stawia na pierwszym miejscu interesy gospodarcze Polski i polskich przedsiębiorców

Mateusz Morawiecki stawia na pierwszym miejscu interesy gospodarcze Polski i polskich przedsiębiorców. Do tego chyba nie da się nabierać na odrealnione postulaty i niepoparte faktami argumenty różnych szkodliwych środowisk. Chcę w to wierzyć. - przekonuje prezes Jacek Podgórski

Mizerne perspektywy dla unijnego rolnictwa

Z raportu „EU Agricultural Outlook 2017-2030” wynika, że w rozwijającej się Wspólnocie coraz mniej obywateli ma zamiar wiązać swoją przyszłość z rolnictwem, a cały sektor czekają kolosalne zmiany w zdolnościach produkcyjnych.

Kontakt
+48 (22) 299 70 35
biuro@instytutrolny.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.
2017 © Instytut Gospodarki Rolnej